Siirry sisältöön
Lisää energiaa talveen

Lisää energiaa talveen

Tuntuuko, että energiat ovat vähissä ja mieli maassa? Talven pimeys ja haasteelliset ajat voivat verottaa voimavarojamme. Omasta jaksamisesta ja stressin säätelystä puhutaan paljon. Mutta millä keinoilla voimme vaikuttaa kehomme palautumiseen? Terveellisen ravinnon, stressinhallinnan, liikunnan ja levon lisäksi apua voi hakea ravintolisistä.

Riittävälle palautumiselle ensiarvoisen tärkeää on laadukas yöuni. Myös ravinnolla on suuri merkitys. Keho tarvitsee palautuakseen runsaasti laadukkaita rakennusaineita. Käytännössä tämä tarkoittaa hiilihydraatteja, proteiineja, rasvoja sekä mikroravintoaineita eli vitamiineja ja hivenaineita. Jos pitäisi valita muutama tehokas ravintolisä edistämään kehon hyvinvointia stressin aikana tai yleiseen väsymykseen, kannattaisi huolehtia ainakin laadukkaista B- ja C-vitamiineista.

B-vitamiineista virtaa!

Vesiliukoisia B-ryhmän vitamiineja tulisi saada päivittäin. Stressi ja puutteellinen ruokavalio lisäävät niiden tarvetta. Arjen kiireissä jaksamisen voikin varmistaa hyvällä B-vitamiinivalmisteella.

B2, B3, B6 ja B12-vitamiinit edistävät hermoston normaalia toimintaa ja auttavat vähentämään väsymystä ja uupumusta.

B5-vitamiini eli pantoteenihappo auttaa myös vähentämään väsymystä ja uupumusta, ja se mielletäänkin niin sanotuksi ”anti-stressi” -vitamiiniksi.
Suuria määriä yksittäisiä B-ryhmän vitamiineja ei kannata tankata ilman asiantuntijan opastusta ja ilman hyvän B-vitamiinikompleksin tukea.

C-vitamiinia vastustuskyvylle, liikkuville, väsyneille ja uupuneille

C-vitamiini on tärkeää muun muassa vastustuskyvylle, paljon liikkuville, väsyneille ja uupuneille sekä parantamaan raudan imeytymistä. Se on tarpeellinen vitamiini myös kollageenin rakennusaineeksi, ihon hyvinvointiin, hermostolle ja energia-aineenvaihdunnalle.

Sympaattinen ja parasympaattinen hermosto – kuin kaasu ja jarru

Kehoamme säätelee sympaattinen ja parasympaattinen hermosto, jonka toiminta on tahdosta riippumatonta eli autonomista. Sympaattinen hermojärjestelmä aktivoituu stressitilanteessa ja saa kehossa aikaan virittyneen valmiustilan toimia, jolloin verenpaine, syke ja hengitystiheys nousevat. Parasympaattinen hermosto tasapainottaa kehoa. Se aktivoituu, kun olemme rentoja, levollisia ja rauhallisia. Se alentaa sydämen sykettä, rauhoittaa hengitystä ja lisää sykevaihtelua. Tämä on palauttava tila, joka tasapainottaa kehoa.

Erilaisten rentoutuskeinojen avulla voimme saada parasympaattisen hermoston aktivoitumaan. Siksi esimerkiksi kesken kiireisen päivänkin olisi hyvä ehtiä pysähtyä hetkeksi, vaikka vain hengittelemään rauhallisemmin. Näin keho ei joudu ylikierroksille, vaan tasapaino vireystilan ja levollisuuden kesken säilyy.

Viridian High Twelve B-complex on vahva ja lisäaineeton yhdistelmä kaikkia B-vitamiineja optimaalisessa suhteessa. Valmisteessa on mm. runsaasti B5-vitamiinia (pantoteenihappo) ja B12-vitamiinia (metyyli- ja adenosyylikobalamiini) hyvin imeytyvässä muodossa, joten se sopii erityisen hyvin stressaantuneille ja uupuneille.

Asiakkaidemme suosikki! Viridian Extra-C sisältää PureWay-C:tä, patentoitua C-vitamiiniyhdistettä, jossa on mukana rasvaliukoisia osasia ja bioflavonoideja. Tämä C-vitamiini imeytyy nopeasti ja säilyy elimistössä pidempään, jolloin se pystyy paremmin ja kauemmin toimimaan hyvinvointimme parhaaksi. Se on myös hellävarainen vatsalle!

VINKKI! Pistä kampoihin arjen kiireille ja apeudelle! Viridian L-teaniini + sitruunamelissa -tuotetta suosivat monet etenkin kiireisen arjen taltuttamisessa sekä ahdistavien tilanteiden yhteydessä, kun tarvitaan jaksamista ja keskittymiskykyä. Rentouttaa ja valmistaa myös uneen.

Viridian-tuotteet saat AITO hyvän olon kaupoista ja verkkokaupasta!

Edellinen artikkeli Aira Samulin: Minä käytän Fosfoser Memorya ja suosittelen sinullekin!
Seuraava artikkeli Magnesium D-vitamiinin tueksi – miksi?