ja nouda paketti haluamastasi AITO-kaupasta ilman toimituskuluja!
Yli 39 euron tilauksille!
ja nouda paketti haluamastasi AITO-kaupasta ilman toimituskuluja!
Yli 39 euron tilauksille!
Suomalainen AITO hyvän olon kauppa täyttää tänä vuonna pyöreät 40 vuotta! Pienyrittäjien omistama ketju toimi pitkään nimellä Luontaistuntijat, mutta nimeä ei ollut aina helppo muistaa. Nykyinen nimi kuvaa osuvammin, keitä me olemme: intohimomme on sinun terveytesi ja hyvinvointisi vaaliminen.
Luontaistuoteala sai Suomessa alkunsa vuonna 1956, kun Helsinkiin avattiin ensimmäinen terveyskauppa. Alkuvuosina alan kehitys oli hitaampaa, mutta kuusikymmentäluvun lopulla perustettiin valtakunnallinen luontaistuote- ja terveyskauppojen yhteistoimintajärjestö Suomen Terveystuotekauppiaiden liitto ja alan oma koulutustoiminta käynnistyi vuonna 1980.
Nykyisin luontaistuotetietouden peruskurssin käyneitä on jo yli 2000 ja jatkokurssin käyneitä useita satoja. Fytonomiksi eli ravintolisä- ja rohdosasiantuntijaksi on valmistunut noin 200 alan erikoiskauppiasta.
Luontaistuntijat (nyk. AITO hyvän olon kauppa) perustettiin vuonna 1983, ja se oli Suomen ensimmäinen luontaistuote- ja terveyskauppaketju!
Luontaistuntijat-ketjussa kaiken keskiössä oli alusta lähtien luonnonmukainen itsehoito ja laadukkaiden ravintolisien käyttö. Yksi ketjun perustajajäsenistä toimi luontaistuotekauppiaana Helsingin Malmilla. Vuonna 1985 kauppiaaksi Malmille tuli laboratoriohoitaja, fytonomi ja vyöhyketerapeutti Maija Huhtikorpi. Hän oli edelläkävijä, jolle luomu ja kasvisruoka olivat tärkeitä jo kauan ennen kuin niistä tuli valtavirtaa.
- Luomua luonnon puolesta on ollut kauppani motto alusta asti. 80-luvulla valmistimme itse elävää ravintoa, ituja, versoja ja hapankaalia, sydämellisenä ”Malmin Maijana” tunnettu kauppias kertoo.
- Kannustan ihmisiä terveisiin elämäntapoihin, syömään terveellisesti ja täydentämään ravitsemusta ravintolisillä, yhä kauppiaana työskentelevä energinen Maija, 70-v., kertoo.
Ketju tunnettiin vuosikymmenten ajan nimellä Luontaistuntijat. Nimi ei kuitenkaan jäänyt kaikkien mieleen - tai se muistettiin usein väärin.
- Olimme välillä tietäjiä, taitajia, tutkijoita tai luonnontuntijoita. Kerran asiakas jopa hieman närkästyi, kun en neuvonut hänelle, miten jättibalsamia kitketään, ketjun toimitusjohtaja Marjut Myllymäki kuvailee.
Lopulta, vuonna 2018 aika oli kypsä nimenvaihdokselle ja Luontaistuntijasta tuli AITO hyvän olon kauppa.
- On hienoa olla alalla, jossa ollaan ihmisen ydinarvojen ytimessä. Itsehoito on parhaimmillaan terveyden hoitamista ja sairauden ennaltaehkäisemistä. Slogan intohimona terveytesi kiteyttää kahteen sanaan, miksi olemme olemassa, Marjut Myllymäki mainitsee.
AITO-kauppa on jo 40 vuoden ajan painottanut ennaltaehkäisevän terveydenhoidon merkitystä. Terveys on ihmisen arvoista tärkeimpiä, ja sitä on helpompaa hoitaa kuin sairautta.
Olet tervetullut kysymään neuvoja AITO-kauppiaaltasi, sitä varten olemme olemassa - jo vuodesta 1983!